Сценарій проведення
« Інтелектуальних перегонів »
- Математика – фізика
- Фізика – математика
- Еники – беники
Їли вареники
Еники – беники клоц
Вийшов пузатий матрос
Котилася торба
З великого горба
А в тій торбі
Хліб, паляниця
Кому доведеться той буде жмуриться
- Доню! Моє ти сонечко. Більше години вже сидиш учиш уроки. Тільки й чую : математика , фізика. Бідна твоя голівонька .Піди відпочинь трішки, пройдися, кослородом подихай. Заодно хлібинку купиш на вечерю.
- Ой бідні діти . такі до них вимоги. Такий час комп’ютерний настав.
- ( гадає на ромашкі) Фізика - математика , фізика – математика, фі…
- О! привіт. Що це ти ворожиш?
- З чого починати готувати домашнє завдання
- Та не парся ти . пішли краще на дискотеку. Потанцюємо і разом з товаришами вирішемо , що на завтра будем готувати
Виходять команди підтанцьовуючи, сміються , щось говорять.
- От у Насті виникло питання : з чого починати готувати домашнє завдання з фізики чи математики?
- Це що , їй цікаво знати , що головніше: фізика чи математика?
- Та мабуть.
- Давайте їй допоможемо
- Як ви мені допоможете
- Дуже просто. Хто сьогодні чергує з учителів на дискотекі?
- Якщо я не помиляюсь, то Неля Петрівна і Людмила Григорівна.
- Давайте їх попросимо , щоб вони допомогли нам розібратися.
- І так, шановні, ми починаємо дискотеку. Правила поводження на дискотеці, я думаю ви знаєте, поводити себе гарно, поважати своїх товаришів.
- Людмила Григорівна почекайте. В нас виникло питання розібратися : що є головним: фізика чи математика. Ви нам у цьому допоможете розібратися.
- Я не проти. Якщо вам це цікаво, я тільки – за. Хто за математику займає ліву сторону сцени, хто за фізику займає праву сторону сцени. Підготовте собі місце.
- Неля Петрівна – ви будете очолювати журі. Вам на допомогу йдуть учні школи: Артем , Настя, Яна і Аліна. Займіть місця за столом. А прихильників фізики чи математики прошу назвати свої команди.
- Ми перші . ми будемо позитивчиками, бо рахуємо, що фізика викликає лише позитивні емоції.
- Ах так , то ми будемо супер позитивчиками, бо математика викликає не менш позитивні емоції.
- Ну що ж , команди названі. Тоді вперед. Я пропоную вам почати з розминки. Перед вами стоять дві коробочки в які ви будете складати свої виграні бали – кружечки. В кінці нашої дискотеки відповідальні особи їх перерахують. В кого буде більше кружечків, той і виграє. Готові. Почали.
Розминка .
1. Скільки буде тричі сорок і п’ять? (125)
2. Мотоцикліст їхав у село. По дорозі він зустрів три легкових автомобілі й вантажівку. Скільки всього машин йшло в це село? (жодної)
3. прямокутник у якого всі сторони рівні. ( квадрат )
4. Напрямлений відрізок. ( вектор )
5. Твердження, що вимагає доведення ( теорема )
6. Вчений , якому на голову впало яблуко ( Ньютон )
7. На яке число треба поділити 2, щоб отримати 4? (0,5)
8. Чому дорівнює добуток усіх чисел ? ( 0 )
9. 52=25, 62=36, а кут у квадраті ? ( 900 )
10. Півсотні поділити навпіл. ( 100 )
11. найбільше трицифрове число . ( 999 )
- О це так розім’ялися, ну ніби на велосипеді проїхали.
Пісня 6 клас
- Клас! Гарно співають. А давайте й ми заспіваємо. Людмила Григорівна , а можна провести який конкурс , щоб заспівати.
- Без проблем , шановні. Ви повинні згадати і заспівати строчку чи куплет такої пісні в якій мова йде про фізичне явище, зустрічається математичне поняття чи цифра. Даю кілька секунд для обговорення. Співати будемо по черзі. Хто перший починає? Прошу.
- Як пов’язані фізика і математика з піснями я зрозумів. А чи є їх зв'язок із написанням портретів, пейзажів – з мистецтвом малювання?
-
- А чом би і ні. Прошу від команд по два представника для написання картин. Ось вам завдання – дерзайте.
- А ми поки що…
- А можна я заспіваю. Душа ще хоче співати.
-
- Ми з вами розминку провели, поспівали, помалювали. Логічно ми повинні провести конкурс логічних задач.
Конкурс - міс Логіка : прошу взяти конверти , які містять логічні задачі. Вам дається1 хвилина для ознайомлення та обговорення.
Поки учасники готуються дати відповіді, я прошу чергових зайняти місця на станціях. В нас працюють сьогодні такі станції :
- Станція історична –« віриш – не віриш» відповідь дають сигнальними картками
- Станція дедуктивна - розгадування кросвордів, ребусів
- Станція експериментальна – показ і пояснення фізичних дослідів
- Станція « Всезнайки» ( за одну хвилину, хто найбільше дасть відповідей)
Зараз ми вам покажемо їх роботу . Але, я думаю команди вже готові дати відповідь на логічні задачі. Я зачитую умову, а ви письмово даєте відповідь..
- Мотоцикліст їхав у село. По дорозі він зустрів 3 легкових машини і вантажну. Скільки всього машин їхало в це село?
(У село їхав тільки мотоцикліст)
- В одній сім’ї два батьки і два сини. Скільки це чоловік?
(Троє - дід, батько, син)
- -Два велосипедисти одночасно виїхали назустріч один одному. Перший з пункту А зі швидкістю 20 км/год., другий із пункту В із швидкістю 15 км/год. Який з велосипедистів буде ближче до пункту А в момент їхньої зустрічі?
(Велосипедисти зустрічаються на одній відстані від пункту А.
4. -Сім’я складається з 5 синів, кожен із них має сестру. Скільки дітей у цій сім’ї? ( 6 )
5. -Одне яйце варять 4 хвилини. Скільки хвилин потрібно варити 5 яєць? (4 хвилини)
6. Пара коней пробігла 20 км. По скільки кілометрів пробіг кожен кінь?
7. Летіла зграя гусей: один гусак попереду і два позаду, один позаду і два попереду; один гусак між двома й три в ряд. Скільки всього було гусаків? ( 3 )
8. Скільки букв у числі 3527737?
9. В одній сім’ї 2 батьки і два сини. Скільки це людей? (3)
10. На третій поверх будинку веде 36 сходинок. Скільки сходинок веде на шостий поверх будинку? (Рахунок з першого поверху й кількість сходинок між поверхами однакова). (90 сходинок)
- Логічні задачі, логічні задачі. От ми вам зараз розкажемо про логіку, так логіку – логіку грошей.
Гумореска.
Кожна команда отримує допуск до станції, розв’язавши рівняння. Корінь рівняння вказує на яку станцію може прибути команда.
Рівняння: №1 №2 №3 №4
4( х+2 )=12 х2=4 З( х-3 ) = 18 -8х=-32
Поки команди визначаються із станціями я звертаю вашу увагу на те, що завдання для команд на станціях одинакові, бо станції в нас знаходяться по різних класах,коли ми проводимо цей захід. Але сьогодні ми взяли лише декілька станцій, показуємо їх роботу тут в залі . всього в інтелектуальних перегонах працює 11 станцій. Команди формують самі діти і обов’язковою умовою їх формування є те , що в команді повинні бути представники кожного класу.
Команда «позитивчики» , яка на вашому шляху перша станція? Починайте.
Команда «суперпозитив» з якої ви станції починаєте? Прошу.
Станція « Всезнайки»
Доброго дня. Я Григорян Аліна – учениця 10 класу. Я відповідаю за роботу станції « Всезнайка». Впродовж 1 хвилини ви повинні дати як найбільшу кількість правильних відповідей на мої поставленні запитання. Ви готові. Час пішов.
- Скільки зубів повинно бути в дорослої здорової людини?
А) 28; В) 33; С) 32; Д) 36.
- Як називається один з популярних телеканалів України?
А) 2+ 2; В) 4 + 4; С) 2 + 2; Д) 3 + 3.
- Дві доби мають:
А) 24 год;В) 40 год;С) 48 год;Д) 36 год.
- Скільки кольорів входять до веселки?
А) 5;В) 7;С) 6;Д) 8.
- Скільки минало років Шевченку, коли він пас телят?
А) 11;В) 12;С) 13;Д) 14.
- У казці Пушкіна “Про царя Султана” богатирів було:
А) 22;В) 33;С) 7;Д) 12.
- Скільки природних дірок в голові у людини?
А) 7; В) 8; С) 10; Д) 3.
- Розв’язок рівняння називається його:
А) гілкою;В) квіткою;С) коренем;Д) стовбуром.
- Якщо ви засунете пальці в розетку, струм якої напруги вас вдарить?
А) 60 В;В) 120 В;С) 200 В;Д) 220 В.
- Якою геометричною фігурою є головний герой казки “Колобок”?
А) кубом; В) шаром; С) пірамідою; Д) еліпсоїдом.
- Скільки приблизно волосин на голові у нормальної людини?
А) 3; В) 7; С) 1 млн.; Д) інша відповідь.
- Числа, які поділяються на 2, називаються:
А) непарними; В) цілими; С) парними; Д) дикими.
- Результат множення називається:
А) сумою;В) різницею;С) добутком;Д) часткою.
- У казці про козенят і Вовка, козенят було:
А) три; В) чотири; С) семеро; Д) п’ятеро..
- Яка температура тіла людини вважається нормальною?
- -37,2; В) 36,1; С) 36,6; Д) 30.
- Якщо ви засунете пальці в розетку, струм якої напруги вас вдарить?
А) 60 В;В) 120 В;С) 200 В;Д) 220 В.
- На яке число ділити не можна?
А) – 1;В) 0; С) 1;Д) 10.
Станція історична –« віриш – не віриш»
Я Мартиненко Яна учениця 11 класу і я запрошую вас до себе на станцію прийняти участь у конкурсі « Віриш – не віриш »
Питання для гри
1. Середня лінія трапеції дорівнює піврізниці її основ. (Ні)
2. Квадратний корінь із добутку дорівнює добутку коренів з кожного співмножника. (Так)
3. Будь-який прямокутник має рівні діагоналі. (Так)
4. Квадрат від’ємного числа є числом від’ємним. (Ні)
5. Трикутник зі сторонами 3, 4, 5 є прямокутним. (Так)
6. Будь-який прямокутний трикутник називається єгипетським. (Ні)
7. Піфагор брав участь у кулачному бою на 58 Олімпійських іграх. (Так)
8. Фалес був уболівальником і помер на трибуні Олімпійського стадіону під час бою Піфагора. (Так)
9. Якщо сума кутів дорівнює 180°, то вони суміжні. (Ні)
10. Лінійне рівняння завжди має лише один корінь. (Ні)
11. У будь-якого квадрата діагоналі перпендикулярні. (Так)
12. Острів Самос в Егейському морі з недавнього часу перейменовано в острів Піфагорейон. (Так)
Станція дедуктивна
Я образок Артем учень 9 класу. Я радий бачити вас у себе. За 5 хвилин ви повинні розгадати найбільшу кількість ребусів.
Завдання 2. Розгадайте ребус і накресліть геометричну фігуру
Я Старова Анна – учениця 9 класу. Я вас рада бачити на своїй станції. Я вам показую дослід, ви повинні назвати фізичне явище і пояснити сам дослід.
Тоді на сьогодні наша зустріч з вами закінчена, і не забувайте , що завтра четвер і у вас у розкладі не тільки фізика і математика, а й інші предмети, які потрібно знати. Бажаю вам успіху. Настя! Купи хліба, бо мама жде. До побачення. До четверга.