Субота, 20.04.2024, 10:30
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт вчителя математики Дусмурадової Людмили Григорівни

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 21
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Виховна робота » Виховна робота

Сухомлинський В.О. Найбільше щастя в житті - робити добро.
18.06.2014, 13:43

Година спілкування

для учнів 6 класу

Вчитель: Дусмурадова Людмила Григорівна, спеціаліст І категорії.


 

Тема: Найбільше щастя в житті – робити добро.


 

Мета: Донести до дитини важливість слів добро, щастя. Вчити взаєморозуміння, формувати такі риси характеру, які допомагають миритися, відповідально ставитися до своїх вчинків, жити в мирі та злагоді. Виховувати дружні стосунки між школярами, розкривати переваги добра над злом, щирості над хитрістю.


 

Обладнання: мікрофон, магнітофон, дерево, обличчя, скринька добрих справ, «світлячки», назва груп.


 

Година спілкування проводиться  за круглим столом класної кімнати. Клас поділений на дві групи.


 

Хід години спілкування


 

І. Організація класу.

Учитель. Уявімо, що ми на галявині квітів, яка заповнена сонячним промінням.

Вдихнути запах квітів, руками потягнутися до сонечка. Впіймали промінчики на долоньки. Настрій гарний. Хай він збережеться протягом заняття, то і бесіда буде доброю.

ІІ. Повідомлення теми і мети години спілкування.

  1. Учитель. Сьогодні в день Святого Миколая, захисника знедолених і бідних. Ми поговоримо про те, що найбільше щастя в житті – робити добро. Хочу вам прочитати «Легенду про добро і зло.»

Жили на вулиці двоє сусідів. Одного разу один зробив іншому велике зло. Ображений чоловік, прагнучи відповісти помстою, вирушив до мудреця за порадою. Що ж мудрець йому запропонував? Відповісти зловмиснику добром! Сусід послухався, а у відповідь знову був «нагороджений» злом. Мудрець і тут порадив не шкодувати добра. Сусід ще раз послухався, віддячив добром. Але через деякий час, у відповідь одержав зло. Сусід прийшов до мудреця, і той знову порадив йому віддячити добром. «Але я вже стомився віддячувати йому добром!» - заперечив сусід. «Якщо зловмисник не стомився від зла, то чому ти стомився від добра?» - відповів мудрець.

  1. Гра «Мікрофон»
  • А що означає бути добрим?
  1. Робота в групах
  • Ми зараз і проведемо розмову, якими рисами характеру має володіти людина, щоб бути доброю, і які якості особисто заважають творити добро.

Перед учнями словничок. Група 1 вибирає слова, які характеризують добру людину, закреслюючи зайві.

Група 2 вибирає слова, які характеризують погану людину.


 

Словничок

Чуйність

Грубість

Заздрість

Доброзичливість

Щедрість

Зловтішність

Ввічливість

Ревнощі

Людяність

Наклеп

Щирість

Безсоромність

Працелюбність

Користолюбність

Скромність


 

З негативними якостями особистості слід так само працювати, як і з позитивними.

Адже слова можуть, як поранити душу, так і вилікувати.


 

  1. Читання оповідання В. Сухомлинського

Зараз прослухаємо оповідання, які підготували групи. Група   1 підготувала оповідання В.Сухомлинського «Добре слово».

Чи можете ви назвати приклади з власного життя. Коли добре слово вам допомогло!

Послухаємо, яке оповідання підготувала група 2.

В. Сухомлинський «Образливе слово».


 

  1. Місто Вибачень


 

Ситуації в житті трапляються різні. І час від часу люди помиляються. Іноді ці помилки завдають болю навколишнім. Щоб пом’якшити цей біль, існує місто Вибачень.

Які слова вибачень ви знаєте? (діти називають. Вибачте, пробачте, прошу, даруйте…).

А ще треба пам’ятати правила доброти та правила чесності.

Правила доброти

  • Пробачай помилки іншим.
  • Будь щедрим.
  • Не заздри.
  • Жалій інших.

Правила чесності

  • Сказав – зроби.
  • Не впевнений – не обіцяй.
  • Помилився -  визнай.
  • Забув – попроси пробачення.
  • Не видавай чужу таємницю.


 

  ІІІ. Гра «Назви добре слово»

        (Діти стають в коло і говорять добрі слова своїм однокласникам, дивлячись у вічі).

  • Чи приємно почути приємні слова на свою адресу?
  • А чи відчуваєте ви радість від того, що робите когось щасливим?
  •  

ІV. Творче завдання

    Група 1. Дерево зла перетворити на дерево добра.

    Група 2. Намалюйте чоловічка веселим. Нехай    іде він у цей світ з доброю усмішкою.

    (Діти показують малюнки).

  • Бачите, як багато в нас гарного, доброго. Намагатимемось і надалі берегти і примножувати ці добрі вчинки. Щоб ваші обличчя були завжди радісні від того, що ви зробили добро, а на обличчі ніколи не зникала усмішка.


 

V. Пісня «Усмішка»

     Від усмішки хмарний день ясніш,

     Від Усмішки засія веселка в небі…

     Поділись усмішкою щедріш –

     І вона не раз повернеться до тебе.

                    Приспів:

     І тоді хмарки склика

     В танець музика дзвінка

     І на скрипці грає коник найніжніше…

     Із блакитного струмка

     починається ріка,

     Ну а дружба – починається з усмішки.


 

     Від усмішки сонячної вмить

     Найсумніший дощик плакать перестане.

     Сонний ліс ураз загомонить

     І заплеще, мов долоньками, листками.

                    Приспів:

     Від усмішки йде до всіх тепло –

     До слона, і навіть до малої мишки

     Тож нехай, щоб добре всім було,

     Ніби лампочки, вмикаються усмішки!

                     Приспів.


 

VІ. Діти звертаються до всіх зі словами:

  1. Хто про інших добре дбає,

Той ніколи не вмирає.

Намагайтесь так рости,

Щоб добро у світ нести!


 

  1. До всіх сердець, як до дверей,

Є  ключики малі.

Їх кожен легко підбере,

Якщо йому не лінь,

Ти, друже, мусиш знати їх,

Запам’ятать неважко,

Маленькі ключики твої –

«Спасибі» і «Будь ласка».


 

  1. Коли тебе в тяжку хвилину

    Людина виручить з біди, - 

Про це добро, аж поки віку,

Ти, учень , пам’ятай завжди.

Коли ж людині щиросердно

Ти зробиш сам добро колись, -

Про це забудь, аж поки віку,

Мовчи й ніколи не хвались.


 

  1. Ти добро лиш твори повсюди,

Хай тепло твої повнить груди,

Ти посій і доглянь пшеницю.

Ти вкопай і почисть криницю

Волю дай, нагодуй пташину,

Приласкай і навчи дитину!

Бо людина в цьому світі

Лиш добро повинна творити!


 

  1. Добрим бути просто чи не просто?

Не залежить це від зросту.

І дитина робить добру справу,

Як не кине друга на поталу.

Як людей полюбиш – пошануєш.

Силу для добра в душі відчуєш.


 

  1. І закрутиться Земля скоріш,

Якщо разом станемо добріші.

Доброта з роками не старіє,

Доброта від холоду зігріє.

І якщо вона, як сонце світить.

То радіють і дорослі й діти.


 

VІІ. Відкривання скриньки добрих справ

        (Учитель читає, які добрі справи зробили учні і нагороджує їх ).


 

VІІІ. Посилка від Святого Миколая

          (Одержують побажання та подарунки від Святого Миколая).


 

ІX. Підсумок уроку.

  • А як можна зробити людину щасливою?


 

Прислів’я:

  1. Зле слово ранить, а добре – міркує.
  2. Від злого слова і лід тане.
  3. Не жалійте добрих слів, а побільше говоріть їх.


 

- Діти, пригадайте, яка пташка є символом миру? На згадку про сьогоднішне свято доброти, дістаньте свого голуба і з теплими словами і побажаннями подаруйте його однокласнику, з яким у вас колись були непорозуміння.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

                           



 


 


 


 


 


 


 

Категорія: Виховна робота | Додав: Людмила
Переглядів: 532 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту