Вівторок, 20.11.2018, 23:04
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт вчителя математики Дусмурадової Людмили Григорівни

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 19
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Робота з батьками » Робота з батьками

Збори - Союз сім’ї та школи
[ Викачати з сервера (28.1 Kb) ] 03.04.2014, 19:10

Збори «Союз сім’ї та школи»

 

Мета:

 

1) інформувати батьків про концептуальні підходи до  організації виховного процесу в школі і в класі;

 

2) спільно з батьками визначити основні правила (принципи) побудови взаємодії з учнями.

 

Учасники: класний керівник, батьки учнів класу.

 

Підготовка

 

І. Готуються бланки тесту «Чи в достатній мірі Ви контактні з дітьми?» для визначення рівня контактності батьків у спілкуванні з дітьми.

 

Тест «Чи достатньо Ви контактні з дітьми»?

 

1.     Як Ви вважаєте, чи є у Вашій сім’ї взаєморозуміння?

 

2.     Чи радяться з Вами діти з особистих питань, чи спілкуються душа в душу?

 

3.     Чи цікавляться діти Вашою роботою?

 

4.     Чи знаєте Ви друзів Ваших дітей?

 

5.     Чи бувають вони у Вас вдома?

 

6.     Чи беруть участь у господарських справах Ваші діти разом з Вами?

 

7.     Чи перевіряєте Ви, як діти виконують уроки?

 

8.     Чи є у Вас спільні з дітьми захоплення і заняття?

 

9.     Чи беруть діти участь у підготовці до свят?

 

10. Чи віддаєте Ви перевагу проведенню відпустки разом з дітьми?

 

Обробка результатів тесту

 

Стверджувальна відповідь оцінюється двома балами. Відповідь, виражена словами «іноді», «часом» – одним балом, «ніколи» – «0».

 

А тепер підрахуйте:

 

Якщо Ви набрали 20 балів, Ваші стосунки з дітьми можна вважати благополучними.

 

Від 10 до 20 балів – задовільними, проте недостатньо багатогранними. Подумайте, в чому саме вони мають бути доповненими, більш поглибленими.

 

Якщо менше 10 балів – Ваші контакти з дітьми перебувають у недостатній мірі. Варто подумати, як їх поліпшити.

 

 

ІІ. Перед проведенням зборів, заздалегідь, дітям пропонується «намалювати» свою біографію (кольорову). « слова, і фрагменти малюнків виконуються кольоровими  олівцями або фломастерами.

 

Схема автобіографії

 

1.     Моє прізвище __________________________

 

2.     Моє ім’я _______________________________

 

3.     Мені _________ років

 

4.     Мій улюблений колір ____________________

 

5.     У променях сонечка розташуй свою сім’ю:

 

 

6.     Якби у тебе залишилась остання пелюстка від квітки-семицвітки, то вона була б ______________ кольору, а останнє бажання загадав, щоб

 

_________________________________________________________________

 

7. Мої улюблені слова:

 

 

 

8. Моє улюблене місце вдома:

 

 

9. Мені не подобаються слова:

 

 

 

Оформлення, обладнання та інвентар

 

1. У центрі дошки – плакат зі словами Е. Канта: «Діти мають виховуватись не для сучасного, а для майбутнього, можливо, кращого стану роду людського».

 

2. Оформлюється схема «Модель випускника», на якій представлена мета, завдання, зміст виховного процесу в школі, а також форми роботи і взаємодії учнів, учителів і батьків.

 

3. На партах перед батьками розкладені схеми, які являють собою поетапну модель вивчення процесу самовдосконалення особистості.

 

4. Музичний супровід – спокійна лірична музика.

 

Хід (проведення) зборів

 

І. Експрес-діагностика «Чи в достатній мірі Ви контактні з дітьми?»

 

… Для того, щоб виховувати, безсумнівно, необхідно дуже добре знати особливості дитини, вміти користуватись різними педагогічними прийомами; та ще важливіше вміти спілкуватися з дітьми, досягати взаєморозуміння у спілкуванні з ними.

 

(Проводиться тестування батьків, після якого вони відразу ж можуть визначити рівень своєї контактності у спілкуванні з дітьми).

 

ІІ. Знайомство батьків з автобіографіями їхніх дітей.

 

Класний керівник повідомляє батькам про те, що їхні діти «намалювали» свої біографії, та пропонує їм передбачити, яким є найзаповітніше бажання їхньої дитини. Потім роздає батькам ці автобіографії, і вони порівнюють свої передбачення з відповіддю дитини. (Звучить тиха музика, батьки продовжують знайомитися з автобіографіями дітей).

 

Представлення класним керівником виховної системи класу.

 

Дійсні причини недоліків людини та її невдач зосереджені не в тих обставинах, які її оточують, а в ній самій. І головне завдання позбавлення недоліків – перебудова самого себе, власне самовдосконалення. Саме ця ідея покладена в основу виховної системи класу. Завдання учителя, батьків – допомогти дитині усвідомити себе, повірити в самого себе і в свої можливості та здібності, сприяти саморозвитку дитини.

 

ІІІ. Обговорення принципів спілкування.

 

Безперечно, наступна робота відповідальна і складна, досягти позитивних результатів можна лише при взаємодії сім’ї та школи, співпраці батьків і самих дітей, а тому необхідно розробити принципи взаємодії дорослих і учнів-п’ятикласників.

 

В процесі дискусії розробляються такі принципи:

 

1. Взаємоповага і довір’я.

 

2. Розумна система покарань і позитивне стимулювання – шлях до успіху.

 

3. Позбавитись правила: погана оцінка – поганий учень. Вірити у творчі сили дитини.

 

4. «Діти мають робити те, що хочуть, а хотіти вони повинні саме того, чого бажає педагог» (Ж.-Ж. Руссо).

 

ІV. На основі виступу класного керівника і думок батьків формулюється рішення батьківських зборів про побудову такої виховної системи класу, яка ґрунтується на ідеї самовдосконалення і саморозвитку школяра.

 

 

ОДИН ДЕНЬ – БЕЗ НОТАЦІЙ

 

(поради батькам)

 

1.     Будіть дитину спокійно; коли вона прокинеться, мусить побачити вашу усмішку і почути ласкавий голос. Не підганяйте зранку, не смикайте по дрібницях, не дорікайте за помилки і через необачність, навіть якщо "вчора попереджали ".

 

2.     Не квапте, вміння розрахувати час – ваше завдання, і якщо це вам погано вдається, то провини дитини в цьому немає.

 

3.     Не виряджайте дитину до школи без сніданку, їй потрібно багато попрацювати.

 

4.     Не прощайтесь, попереджаючи та наставляючи: "Дивись, не пустуй", "Поводь себе добре", "Щоб сьогодні не було поганих оцінок" т.п. Побажайте успіху, знайдіть декілька ласкавих слів. У дитини попереду важкий день.

 

5.     Забудьте фразу "Що ти сьогодні одержав?" Зустрічайте дитину після школи спокійно, не обрушуйте на неї тисячу питань, дайте розслабитись (пригадайте, як ви самі почуваєтесь після важкого робочого дня, багатогодинного спілкування з людьми). Якщо ж дитина занадто збуджена, якщо бажає поділитися чимось, не відмахуйтесь, не відкладайте на потім, вислухайте, це не забере багато часу.

 

6.     Якщо бачите, що дитина засмучена, але мовчить, не допитуйтесь, нехай заспокоїться, тоді і розповість усе сама.

 

7.     Вислухайте зауваження вчителя, не поспішайте влаштовувати допит і постарайтеся, щоб ваша розмова з учителем відбувалася без дитини.

 

8.     Після школи не поспішайте посадити виконувати уроки, необхідно 2-3 години відпочинку  для відновлення сил. Найоптимальніший час для приготування уроків від 15до 17 год. Заняття вечорами некорисні, завтра прийдеться все починати спочатку.

 

9.     Не примушуйте виконувати всі уроки за раз, після 15-20 хв. занять необхідні 10-15 хвилинні "перерви".

 

10. У спілкуванні з дитиною намагайтесь уникати умов: "Якщо ти зробиш, то..." Інколи умови стають нездійсненними і не залежать від дитини, і ви можете опинитися в дуже складній ситуації.

 

11. Під час приготування уроків не сидіть "над душею", дайте можливість працювати самій, але якщо ж потрібна ваша допомога, наберіться терпіння. Спокійний тон, підтримка ("не хвилюйся все вийде", "давай розберемося разом", "я тобі допоможу"), похвала (навіть якщо не дуже виходить) необхідні. Не акцентуйте увагу на оцінках.

 

12. Знайдіть (постарайтеся знайти) протягом дня хоча б півгодини, коли ви будете належати тільки дитині, не відволікаючись на домашні справи, телевізор, спілкування з іншими членами родини. В цей момент найважливіше справи дитини, радості, невдачі, турботи.

 

13. Віднайдіть єдину тактику спілкування усіх дорослих у сім'ї з дитиною, свої суперечності з приводу педагогічної тактики вирішуйте без неї.

 

14. Будьте уважними до скарг дитини на головний біль, втому, поганий стан. Найчастіше це об'єктивні показники втоми, складності навчання.

 

15. Запам'ятайте, що навіть "зовсім великі" діти (ми часто говоримо "Ти вже великий" 8 – 10 – річній дитині) дуже люблять казку перед сном, пісеньку і ласкавий дотик. Це все заспокоює їх, допомагає зняти напругу, яка накопичувалась за день, і спокійно заснути. Намагайтесь не згадувати перед сном неприємностей, не з'ясовувати стосунки, не обговорювати контрольну роботу, що буде завтра.

 

Завтра новий день, і ми повинні зробити все можливе, щоб він був спокійним, добрим і радісним.

 

 

Тест для батьків:

 

Чи правильна Ваша позиція щодо дитини

 

 1. Ви дивитеся фільм, а Ваша донька вимагає переключити телевізор на концерт рок-музики. Що ви зробите:

 

а) виконаєте прохання і слухаєте концерт разом;

 

б) відповідаєте, що їй доведеться почекати, доки закінчиться фільм;

 

в) обіцяєте купити для неї портативний телевізор;

 

г) згодом купуєте касету з фільмом, а доньці дозволяєте слухати музику.

 

 2. Ви бачите в своїх дітях:

 

а) людей, рівних Вам;

 

б) тих, хто може допомогти Вам ще раз пережити дитинство;

 

в) маленьких дорослих;

 

г) тих, хто постійно потребує Вашої допомоги.

 

 3. Яку зачіску Ви носите:

 

а) яка більш за все Вам пасує;

 

б) яка відповідає останній моді;

 

в) яка копіює зачіску зірки.

 

 4. Як Ви одягаєтесь:

 

а) вдягаєтесь як зірка, що подобається Вашій доньці, сину;

 

б) Ви намагаєтесь наслідувати Вашу доньку чи сина, вважаючи, що це призведе до більш тісних стосунків;

 

в) вибираєте той одяг, що Вам найбільше пасує;

 

г) наслідуєте молодіжну моду, це надає Вам відчуття молодості.

 

 5. Як Ви вчините, коли побачите, що Ваш син одяг у вухо сережку:

 

а) Ви вважаєте, що це його особиста справа;

 

б) станете насміхатись над його жіночністю;

 

в) скажете, що це модно, аби син не вважав Вас старомодною;

 

г) купуєте такі ж сережки і одягаєте їх.

 

 6. Син чи донь включає дуже голосно музику:

 

а) закриваєте вуха ватою і робите свою справу;

 

б) зменшуєте звук;

 

в) терпите, адже тек бажає дитина;

 

г) говорите, що музика буквально “б’є” Вас по вухах.

 

 7. Під час непорозуміння з дітьми Ви:

 

а) дуже рідко говорите, що вони помиляються, бо боїтесь, що не будуть з Вами радитись;

 

б) погоджуєтесь змінити позицію, бо подальша розмова марна;

 

в) залишаєте останнє слово за дітьми, не бажаючи з ними сваритись;

 

г) погоджуєтесь з ними, якщо вони праві.

 

 8. Діти запросили в гості однолітків:

 

а) залишаєте їх самих, хай займаються чим хочуть;

 

б) складете їм компанію;

 

в) запитуєте гостей, чи вважають вони своїх батьків такими ж сучасними, як Ви;

 

г) Ви не заважаєте дітям, але при цьому не даєте їм забути, що Ви поряд.

 

 9. Поговоримо про Ваш вік:

 

а) Ваші діти знають скільки Вам років;

 

б) Ви намагаєтесь не підкреслювати різницю у віці;

 

в) приховуєте свій вік від дітей;

 

г) наполягаєте на тому, що Ви старші і знаєте краще.

 

 10. Свої відносини з дітьми Ви будуєте так:

 

а) ставитесь до них, як до дорослих;

 

б) ставитесь до них, як до малої дитини;

 

в) намагаєтесь бути їхнім приятелем;

 

г) ведете себе так, як це належить батькам.

 

Підрахуйте свої бали, користуючись таблицею:

 

А

Б

В

Г

1

3

0

2

1

2

3

2

1

0

3

0

2

1

3

4

2

3

0

1

5

0

1

2

3

6

1

0

2

3

7

3

1

2

0

8

1

3

2

0

9

1

3

2

0

10

2

1

3

0

 

 

 

 

За сумою балів Ви можете визначити Вашу позиція, щодо власних дітей:

 

 

22-30

 

 Ви, мабуть думаєте, що весело проводите час зі своїми дітьми, намагаючись бути з ними на рівних у всьому. Але це тільки зараз. Пізніше Ви можете поплатитись. Ви взяли на себе роль приятеля, забувши про роль наставника. В результаті, як вважають психологи, у дітей підсвідомо підвищується нервовість. Вам необхідно зрозуміти, що різницю у віці нічим не можна подолати, Ваша призначення – бути опорою для власних дітей.

 

 

 

10-21

 

 Ваші діти знають, як правильно себе поводити. Ви в усьому їм потураєте, а потім, коли потрібно, Ви намагаєтесь ввійти в роль батька. Рано чи пізно, будете наполягати на своєму і це викличе у дітей розпач, гнів і непокору. Але це можна змінити – перестати виконувати роль приятеля, для того щоб показати дітям зразок відповідної поведінки.

 

0-9

 

 Так тримати! Ви намагаєтесь зрозуміти і оцінити потреби і настрої дітей, іноді піддаєтеся спокусі проступитися. У цьому немає нічого поганого, тому що, судячи з усього, Ви достатньо розумні та добре знаєте, як будувати відносини з дітьми на Ваших, а не на їхніх умовах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Іскрівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

 

 

 

Батьківські збори

 

на тему:

 

« Союз сім`ї та школи »

 

 

 

 

Класний керівник

                                                                                                                6 класу

Дусмурадова Л.Г.

 

2014

Категорія: Робота з батьками | Додав: Людмила
Переглядів: 1017 | Завантажень: 108 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту