Вівторок, 20.11.2018, 22:51
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт вчителя математики Дусмурадової Людмили Григорівни

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 19
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Навчальна робота » Навчальна робота

5 клас "Задачі економічного змісту"
[ Викачати з сервера (34.8 Kb) ] 03.04.2014, 19:21

Тема. Задачі економічного змісту

Мета: засвоїти вміння розв'язувати задачі на відсотки. Розвивати пізнавальний     інтерес учнів, їх екологічну культуру, економічне та логічне мислення. Використовувати різні  способи при розв'язуванні задач економічного змісту. Показати практичне використання поняття «відсоток». Формулювати загальнокультурну та підприємницьку компетентності.

Тип уроку: застосування засвоєних знань, умінь і навичок.

 Вид уроку: урок-подорож.

Хід   уроку

I. Організація класу до уроку.

Вчитель. На попередніх уроках ми розв'язували задачі  на відсотки. Ми знаходили відсотки від числа, шукали число за його відсотками та знаходили відсоткове відношення двох чисел.

II. Актуалізація опорних знань учнів.

^    Фронтальна бесіда (доцільно   проводити   з   метою   формування   комунікативних   компетентностей).

 

  1. Що називається відсотком?
  2. Як записати у відсотках десятковий дріб? Наведіть приклади.
  3. Як записати відсотки у вигляді дробів? Наведіть приклади.
  4. Як знайти відсоток від даного числа?
  5. Як знайти число за його відсотками?
  6. Що називається відсотковим відношенням двох чисел?
  7. Що показує відсоткове відношення двох чисел?

 

 

 

> Тестові завдання (доцільно застосовувати з метою формування інформаційних  компетентностей).

 

 

                      I     варіант  (ЛОГАН)

 

 

  1. Знайди 12% від числа 45:

 

К)    3,75;

Л)    5,4;

 О)    0,27.

 

  1. Знайди число, якщо 54% цього числа дорівнює 81:

 

О)    150;

П)    4374;

 Д)    1,5.

 

 

  1. Скільки відсотків становить число 36 від числа 200:

 

Г)    18%;

Р)    5,55%;

 Ж)    164.

 

  1. Скільки відсотків числа становить його половина

 

Т)    100%;

Ц)    200%;

 А)    50%.

 

  1. Учасники авторалі мали подолати 500 км за два дні. Першого дня було пройдено 72% маршруту. Скільки кілометрів було пройдено другого дня?

 

Ш)    14,4;

 Н)    140;

 Ф)    56

 

 

                     II     варіант  (МЕГАН)

 

  1. Знайди 7% від числа 300:

 

У)    210;

М)    21;

 Ю)    0,4.

 

  1. Знайди число, якщо 12% цього числа дорівнює 48:

 

Е)    400;

Ч)    576;

 Р)    0,25.

 

  1. Скільки відсотків становить число 24 від числа 200:

 

В)    176%;

Я)    24%;

 Г)    12%.

 

  1. Скільки відсотків числа становить його четверта частина:

 

А)    25%;

3)    50%;

 X)    40%.

 

 

5.      На двох полицях стоїть 75 книжок. На першій стоїть 20%

      всіх книг. Скільки книг стоїть на другій полиці?

 

П) 15;

 Н) 60;

 Й) 95%.

 

-        Які слова ви отримали, розв'язавши тестові завдання?

 

-        Чи знайомі вам такі слова? (Це марки автомобілів «Рено»)

 

Слайд 1

> Фотопрезентація про автомобілі марки Рено (доцільно застосовувати з метою формування підприємницької компетентності).

 

III. Оголошення теми уроку.

 

-        Сьогодні на основі раніше засвоєних знань про відсотки та пропорції ми розглянемо задачі економічного змісту, які будуть пов'язані з виробництвом та продажем автомобілів.

-        Запишіть в зошитах дату і тему уроку.

 

24 грудня 1898 року Луї Рено святкував разом з друзями Різдво.Упевнений в успіху свого винаходу, він запропонував парі, заявивши, що його нова машина зможе здолати вулицю Ру Ле-пік, яка мала нахил в 13 градусів. Його друзі, що спочатку поставилися до цієї витівки з недовір'ям, незабаром вимушені були повірити своїм власним очам. Здійснивши цей свого роду подвиг, Луї не тільки виграв парі, але і отримав свої перші 12 замовлень разом з грошовим завдатком. Ця подія стала початком його запаморочливої кар'єри. Після цього він зареєстрував патент на коробку передач і незабаром винахід Рено був прийнятий всіма автомобільними заводами того часу.

 

 

 Слайд 2. Луї Рено

 

>       Розповідь учня ( доцільно   проводити   з   метою   формування   компетентностей   саморозвитку   і   самоосвіти).

 

Історія Рено — це, перш за все, історія людини з незвичайною долею. Луї Рено народився в сім'ї типових паризьких буржуа в лютому 1877 року. Він був молодшою дитиною в сім'ї, окрім нього в будинку підростали два брати і дві сестри. Його батько Альфред був успішним бізнесменом, а мати Луїза була дочкою заможних власників магазину, любила розваги і мистецтво.

З ранніх років хлопчик виявляв цікавість до різних механічних предметів і пристосувань, в тому числі до моторів і електрики.

 

 

 

IV. Узагальнення і систематизація знань.

 

>       Розв'язування вправ (доцільно   проводити   з   метою

      розвитку   продуктивної   творчої   діяльності).

 

-        За підсумками 2008 року, український авторинок зайняв

сьоме місце серед європейських країн за кількістю проданих автомобілів (623 тисячі). Його зростання за рік становило 14,9 %. І це при тому, що світовими автоаренами на повну вирувала криза.

 

-        Завітаймо до автосалону. Нас зустрічає менеджер з продажу.

 

Менеджер з продажу. У лютому цього року в Україні було продано 11 тисяч

       Іноземних автомобілів, що на 80 % менше, ніж у лютому 2008 року, коли

       було продано близько 50 тисяч авто іноземного виробництва.

       Автомобілі Рено визнані одними з найбезпечніших автомобілів у світі.

       Річний оборот компанії Рено складає 2,8 мільярдів євро. Щороку компанія   

       витрачає на вдосконалення, розробку, тестування систем безпеки 5,7%

      від обороту. Це найбільша сума, яку виділяють автовиробники для

      вдосконалення виробництва.

 

Слайд З

 

Задача 1 (по рядах). У травні 2009 р. в Україні було про¬дано 12 700 іномарок. Серед них: 508 «Шкод», 381 «Фольксваген», 635 «Рено». Який відсоток всіх авто становить «Шкода», «Фольксваген», «Рено»?

 

 

«Шкода»:

 

508 /12700=0,04 = 4%

 

« Фольксваген »:

 

381/12700=0.03=3%

 «Рено»:

 

635/12700=0.05=5%

 

-        Колір автомобіля -- один із найважливіших параметрів, які цікавлять людину, готову купити нову машину. Колір автомобіля впливає і на безпеку руху. За європейською статистикою,темні кольори найбільш небезпечні. На частку зіткнень темних автомобілів припадає 61,3% від усіх ДТП. Аварії з участю темних і світлих машин складають 32,6%, а світлі зі світлими стикаються найрідше — 6,1%.

 

-        Детальніше про фарбування автомобілів нам розповість майстер малярно-рихтувального цеху.

 

 

Майстер малярно-рихтувального цеху. Для фарбування автомобілів використовують автомобільну фарбу, що за формулами змішується на спеціалізованому обладнанні у малярно-рихтувальному цеху. Кольори визначаються за спеціальними таблицями, адже кольорів в машинобудуванні використовуються тисячі.

Найпопулярнішим в світі кольором автомобіля, як і раніше, є сріблястий.

 

Слайд 4

 

Задача 2 (різні способи розв'язання). Для того, щоб отримати автомобільну фарбу кольору «Червоний мак», потрібно взяти основу, додати 22% червоної фарби, 10% коричневої, 1,5% чорної, 3% жовтої фарби та 5% затверджувача. Який об'єм основи потрібен для виготовлення 4 л фарби?

Розв'язання.

 

І спосіб

 

1.      22% + 10% + 1,5% + 3% + 5% = 41,5% -- добавки;

2.      100% - 41,5% = 58,5%   -- основа;

3.      58,5% = 0,585

      4·0,585 = 2,34  (л)

Відповідь. 2,34 л.

 

 ІІ спосіб

1.      100% - (22% + 10% + 1,5% + 3% + 5%) = 58,5% -- основа;

2.      Нехай потрібно взяти х л основи.

100% --4л

58,5% -- х л

 За властивістю прямо пропорційних величин маємо:

 

Х=4·100/58.5=2.34

 

Відповідь. 2,34 л.

 

- Дуже часто при купівлі автомобіля люди користуються послугами банків. Адже банки надають кредити (позику).

 

Економіст. Історія розвитку банківської справи тісно пов'язана з історією діяльності банків та виникненням грошей. За свідченням істориків, перші кредитні операції здійснювалися у Стародавньому Вавилоні, де не тільки обмінювались, гроші однієї держави на гроші іншої, а й практикувалося прийняття вкладів та видання по них певних відсотків. Банківська справа зародилася і набула подальшого розвитку в Стародавній Греції. Кілька сотень грецьких міст та їхніх колоній карбували власні монети, вели жваву торгівлю, розвивали грошово-кредитні відносини.

 

 

 

Слайд 5

 

Задача 3 (колективно). Новий автомобіль «Рено Логан» коштує 76 000грн. Згідно умов кредитування, при його купівлі покупець сплачує половину суми, а іншу половину може сплачувати протягом двох років рівними порціями. При цьому банку потрібно заплатити тільки одноразову комісію в сумі 2,5% від суми кредиту. Також обов'язково потрібно застрахувати автомобіль, вартість страховки становитиме 5% від вартості автомобіля. Яку загальну суму на автомобіль потрібно витратити? Скільки грошей потрібно сплачувати банку щомісяця?

 

Розв'язання.

1.      76000:2 = 38000 (грн.) — половина суми;

2.      2,5% = 0,025

     38000-0,025 = 950  (грн.) — одноразова комісія;

 

3.      5% = 0,05

      76000-0,05 = 3800 (грн.) — страховка;

4.      76000 + 950 + 3800 = 80750  (грн.) — загальна сума;

5.      38000 + 950 + 3800-42750 (грн.) — оплата протягом двох років;

6.      42750:24 = 1781,25 (грн.) — щомісячна оплата.

Відповідь. 80750 грн., 1781,25 грн.

 

^    Слово вчителя (доцільно   застосовувати   з   метою формування   соціальних   компетентнос тей ) . А чи знаєте ви, діти, що, крім продажу автомобілів, фірми займаються благодійною діяльністю? Благодійність — це веління серця. Благодійність — це прояв співчуття до ближнього та моральний обов'язок заможної людини поспішати на допомогу. Перші благодійні фонди й організації зародилися при храмах та монастирях, їхньою метою було дати незаможним їжу, одяг і на якийсь час притулок. У наші дні благодійність має більш глибокий зміст і носить більш глобальний характер — це розвиток охорони здоров'я, підтримка соціально-культурних цінностей, допомога дитячим будинкам, а також організаціям, які піклуються про інвалідів і малозабезпечених людей.

Задача 5 (робота за підручником). Гроші в сумі 14 000 грн, зібрані на благодійному концерті, були розподілені так: 45% грошей виділили для будинку дітей-сиріт, 42,5% — для будинку престарілих, а на решту коштів купили піаніно для музичної школи. Скільки коштує піаніно?

 

Розв'язання.

1)      100% - (45% + 42,5%) = 12,5%  — вартість піаніно;

2)      12,5% = 0,125

      14000-0,125 = 1750  (грн.)

Відповідь. 1750 грн.

 

 

 

 

V. Підсумок уроку.

 

— Які теоретичні знання та практичні вміння ми використовували на уроці?

 

 

 VI. Домашнє завдання.

 

Повторити § 20-26 № 775, 779.

>    Рефлексія.

Залежно від рівня засвоєння навчального матеріалу діти обирають смужки відповідного кольору і прикрашають ними макет різдвяної ялинки.

 

- недостатньо володію (червоний)

- добре володію (жовтий)

- дуже добре володію (зелений)
 

Категорія: Навчальна робота | Додав: Людмила
Переглядів: 255 | Завантажень: 81 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту