Вівторок, 20.11.2018, 22:38
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт вчителя математики Дусмурадової Людмили Григорівни

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 19
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Навчальна робота » Конкурс

Застосування кількох способів розкладання многочленів на множники
[ Викачати з сервера (73.7 Kb) ] 03.04.2014, 19:51

Різдвяний зорепад

Математичні святки у 7 класі

Тема:  Застосування кількох способів розкладання многочленів на множники. .

Мета: перевірити якість знань і вмінь учнів з теми; розвивати логічне мислення; виховува­ти інтерес до математики, встановлюючи зв'яз­ки між нею і народними традиціями.

Предмет математика такий серйозний,

що корисно не нехтувати нагодою

зробити його цікавішим.

Б. Паскаль

ХІД УРОКУ

І.Організаційний момент

Вступне слово вчителя.

Доброго дня. У нас сьогодні з вами незвичайний урок. У нас присутні гості. То ж давайте до них привітаємось. (говорять діти ) Доброго  дня !

 Сідайте. Спочатку пофантазуємо. Зробіть вдих. Сяйво, сила, бадьорість насичують вас.  І все це залишається всередині вас. Ви стали ще сильнішими і розумнішими, тепер у вас все вийде ще краще, ніж завжди. Я розраховую на вашу старанну працю та змістовні відповіді. Кожному з вас хочу побажати , щоб на цьому уроці ви були:

« У» - усміхненими,

« С» -  спокійними,

« П» - прогресивними,

« І» - ініціативними,

« Х» - хоробрими.

Генрі Форд говорив: « Збиратися разом – це початок,

                                        Триматися разом – це процес,

                                        Працювати разом – це успіх.»

Іншими словами , я бажаю вам успіху.  А тепер починаємо працювати.

ІІ. Тема, мета, мотивація уроку.

Запишіть число, класна робота. Тема нашого уроку «:  Застосування кількох способів розкладання многочленів на множники».

Мета , яку ми ставим на уроці – це продовжуємо розкладати многочлени на множники , використовуючи формули скороченого множення.

Знання з математики — це ланцюжок, кож­на ланка якого — знання з певної теми. І якщо яку-небудь тему не засвоїти, то ланцюжок знань порветься або стане слабким, ненадій­ним.

Важливою ланкою є і тема «Формули скороченого множення та їх використання для розкладання многочленів на множники». Щоб перевірити міцність цієї ланки, проведе­мо незвичайний урок «Різдвяний зорепад. Ма­тематичні святки».

Чому «святки», чому «Різдвяний»?

І семестр завершено.. Ви  були на  ве­селих зимових канікулах. А їхньою відмінністю є новорічні і Різдвяні свята.

Кожне свято має свою історію. Гарна і не­звичайна вона у Різдва. Діти і дорослі люблять Різдво, готуються до нього і думають в ці дні тільки про добро, бажають одне одному всього найкращого.

Але чи знаємо ми Різдвяні традиції?

Послухаємо інформаційну хвилинку Валентини і разом з нею поринемо в Різдво.

 

7 січня – це день народження сина божого на землі. Від цього дня починається відлік часу. Згідно з переказами Євангелія мати Ісуса Христа Марія та її чоловік прийшли до Віфлеєма , виконуючи наказ правителя Августа. Для ночівлі вони вибрали печеру, де вона і народила Сина Божого. В цей же час на небі засяяла Віфлеємська зірка. День народження Ісуса Христа – найбільш широко шанований день народження у світі.

 

І хоча із зимового небосхилу зорі не пада­ють, ми не перестаємо вірити в чудеса і зага­дувати в цю ніч найзаповітніші бажання. Якщо думки ваші чисті, а руки не бояться роботи, мрії обов'язково здійсняться. А ви обов'язко­во підготувалися до уроку. І зараз ми з вами пограємо в улюблену зимову забаву « сніжки». Повторимо формули скороченого множення.

 ( - різниця квадратів

     квадрат суми двочлена

       сума кубів

       квадрат різниці двочлена

       різниця кубів

       алгоритм розкладання многочленів на множники )

 

Учитель. Вечір перед Різдвом називають Святий вечір. Уся сім'я збирається на святкову вечерю, що знаменує закінчення Різдвяного Посту. За звичаєм треба було дотримуватися суворого посту: «до першої зірки» не можна було їсти, лише трошки підкріпитися.

Зараз ви отримуєте на парту папе­рову «сніжинку», всередині якої записано вправу й одну з букв першого слова І та вправи й одну з букв другого

 слова  ІІ.

На дошці заздалегідь зображено місця для запису букв (мал. 1).

 

 

 

 

 

Розв'язавши вправу зі «сніжинки», за степенем многочлена визначте номер клітинки, куди треба вписати букви, щоб отримати назви го­ловних різдвяних страв.

Вправи на «сніжинках»

І. Спростити вираз і скласти слово з 4 букв:

1) 6x - 3;                       (к)
2)х2+ 2х + 1;                (у)

  1.  – a3                         (т)
  2. 4-8х + 1.                (я)

ІІ.   Спростити вираз і скласти слово з 5 букв:

1)2 + 8а;                     (у)

2) 4+8 а+ 4а2;                 (з)
3)a3 - 8;                        (в)
4) 6а4-12а2;                  (а)
5)а5 - 2а4 + 2а3.               (р)

Зараз прослухаємо повідомлення Баранько Яни.

Традиційно кутю готували з варе­ної пшениці з медом. Запивали ЇЇ узваром — компотом із сухофруктів.

Святковий стіл посипали сіном на згадку про ясла, де з'явився на світ Син Божий. Потім стіл покривали скатертиною. У центр ставили кутю — частування для душ померлих родичів. Вони, за повір'ям, у святочні дні відвідують свої домівки і стають незримими учасниками сімейного застілля.

 

Учитель - Здавна прикрасою оселі була гарно вбрана ялинка. Усі члени сім'ї повинні бути вдома та брати участь у приготуваннях.

Прикрасимо ялинку і ми.  Прикрашати ялинку будемо знан­нями, адже знання — справжня прикраса. Кожен із вас отримує завдання. Його потрібно розв’язати і правильність його розв’язання дає право  прикрасити ялинку.

( Правила гри

Для кожної парти виготовлено картки із завданням . На дошці (магнітній) заздалегідь зоб­ражено таблицю, у кожній клітинці якої записано відповідь.

Розв'язавши вправу і знайшовши відповідь, учні відкривають фрагмент малюнка з відповіддю .)

Якщо відповіді знайдено правильно, то от­римаємо малюнок — новорічну ялинку.

 

 

 5(a – 2x) (a + 2x)

6(p-1)2

(a – 1)2 (a + 1)2

p2q2(p-q)(p+q)

(2-a-b)(2+a+b)

x2 ( y – z ) ( y + z )

(a-b)(a+b-1)

3(m-2n)(m+2n)

3(m – 1)2

(7n – 12p)( 23n – 12p)

 

 

Завдання на картках розкласти на множники:

  1. 2 – 20х2
  2. х2у2 – х2z2
  3. 3m2 – 6m + 3
  4. ( a2 + 1 )2 -  4a2
  5. 9( 5n – 4p )2 – 64 n2
  6. 4 – a2 -  2ab – b2
  7. a2 – b2 – a + b
  8. 3m2 – 12n2
  9. p4q2 – p2q4
  10. 6p2 - 12p +6

Учитель: подивіться, яка в нас отрималась красива ялинка.

За християнськими традиціями у Святвечір на столі повинні бути 12 пісних страв — на честь 12 апостолів і за кількістю місяців ново­го року. Кожну страву обов'язково треба скуш­тувати — щоб не було голоду, але не з'їдати цілком — щоб в хаті завжди була їжа.

 

 

Давайте і ми «скуштуємо» символічну свят­кову страву з риби — символу здоров'я і доб­робуту.

IV. «Святкова трапеза». Учитель. Щоб «поласувати рибкою», треба розв'язати логічне завдання.

Завдання

Розглянути малюнки та з'ясувати:

  1. які дії виконано над многочленами, на­писаними на першій рибині

 (мал. 2);

  1. який вираз треба записати на другій ри­бині замість знака питання

 (мал. 3).

 

 

 

Розв'язання

Щоб утворити вираз 10а , слід виконати такі дії:

(3a + b) + (l2a + b)-(5a + 2b) = 10a.

 Тому замість знака питання треба записати:

(5х-2у) + (7х + 5у)-(10х + Зу) = 2х.

 Відповідь. 2х.

 

Послухаємо повідомлення Путь Олі.

 

 У ці дні, виходячи з церкви, люди брали з собою «живий вогонь» і, прикриваючи долонями від січневого вітру, намагалися донести його до хати. Запалювали свічку і ставили ЇЇ на вікно. У хаті і на душі була  мир і гармонія...

Аж ось гамірлива юрба дітей с паперовими зірками та дзвіночками стукає в ті хати, де го­рить свічка. Діти хором співають різдвяну пісню, що прославляє Сина Божого: «Христос народився, славимо Його!» Починаються весе­лощі, жарти, сценки, танці. Це — колядуван­ня, назване на честь поганського бога частуван­ня Коляди.

 

Учитель. Молодь колядує. Хазяї повинні запросити колядників до хати і щедро пригос­тити їх ласощами. Не будемо і ми нехтувати традицією. Але пригощання колядники мають «заробити». Для цього треба виконати завдання. Створіть групи і кожна група отримує завдання. Яка ж із груп найбільш наколядувала правильно розв’язаних вправ ми визначимо при перевірці.

 

  1. Розкласти многочлени на множники:

1 бал: mx+ny                                             2 бали :7a2 – 7b2

           2m+2n                                                         9x2 - 36

           mn + 3m2                                                          4a3 – 4a

           4m2 – 2mn                                                   x4 – x2

           6m2 – 2m                                                      ca2 – 9cb2

          5m2 – 5m                                                     

           m3n3 -  6mn4

          5m3n + 20n

          -12n2 – 15n

 

3 бали : 2a3 – 2b3                                   4 бали : 2xb2 + 8xb + 8x

              27c – b3c                                                 m – 10m2 + 25m3

  1.  

                      -b2 + 2bc – c2                                                        -4abc – 32bc 12ac -96c

                      81 – 54b  + 9b2                                                       x2y2a -  x2y2 + 5axy -  5xy

                     

 

Учитель. Різдво святкують три дні. А святки — це період від Різдва до Водохреща. Під час святок молодь не може стримати радість, тому що сонце «іде на літо», і все «старе» готове за­ново народитися! Ось і «наряджається» молодь чудернацьки та страхітливо і починаються ве­селі народні гуляння, особливо в ніч з 13 на 14 січня — Новий рік за старим стилем. Лунають пісні-щедрівки, парубки «водять Маланку», за сівають зерном хати «на щастя, на здоров я, на Новий рік».

Цей вечір дуже підходить для ворожіння. Давайте і ми поворожимо

Учитель. «Поворожимо», виконуючи мате­матичну ворожбу. За  результатами ворожіння ми і з'я­суємо, наскільки ви засвоїли тему.

(Учні виконують завдання в зошитах і на ар­кушах через копіювальний папір. Аркуші збира­ються на перевірку, а учні здійснюють у зоши­тах самоперевірку за допомогою відповідей, що проектуються на екран.)

Математичний диктант

  1. Розкладіть на множники вираз а2-16
  2. Розкладіть на множники вираз 1 – 25в2
  3. Подайте многочлен 49 – 14а+а2 у вигляді квадрата двочлена
  4. Подайте многочлен 9х2 + 30ху 25у2 у вигляді квадрата двочлена
  5. Подайте у вигляді добутку вираз х3 + у3
  6. Розкладіть на множники вираз 27 – у6

 

 

     Учитель. Свято Водохреща завершує святки і про нього нам розкаже  Омельянчук Віта.

 

Свято Водохреща має іншу назву – Богоявлення. В цей день Христос хрестився й освятив воду. Це суто християнське свято. Щоб свячена вода приносила користь, необхідно  дбати про чистоту  власних думок і вчинків. Принісши додому свячену воду, господар кропить усе в оселі й господарстві.уся родина сідає до столу, перед їжею випивши свяченої води.

 

 У цей день вода набуває особливої оздоровчої сили. її бережуть цілий рік — на щастя, на здо­ров'я, наудачу.

А ви бережіть свої знання. Але не один рік, а все життя — щоб бути щасливими, освічени­ми та успішними.

VIII. Підсумки уроку.

Закінчіть речення, які починаються так:

  • Сьогодні на уроці ми…
  • Мені сподобалося на уроці…
  • Дані знання мені знадобляться…

Запишіть домашнє завдання: №4 -6; №7,8; *№10; с.116

 

 

 

 

 

Категорія: Конкурс | Додав: Людмила
Переглядів: 810 | Завантажень: 86 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту