Вівторок, 20.11.2018, 22:36
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт вчителя математики Дусмурадової Людмили Григорівни

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 19
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Навчальна робота » Конкурс

Різдвяний зорепад. Математичні святки у 7 класі. Застосування кількох способів розкладання многочленів на множники.»
[ Викачати з сервера (126.0 Kb) ] 03.04.2014, 19:46

УРОК АЛГЕБРИ «Різдвяний зорепад. Математичні святки у 7 класі. Застосування кількох способів розкладання многочленів на множники.» (7 клас.)

Автор:  Дусмурадова Л.Г.,  вчитель математики Іскрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів   Петрівського району  Кіровоградської області.

Джерела методичної інформації:

1.Математика. Навчальна програма для учнів 5 — 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів

Програму підготували: М. І. Бурда,Г.В. Апостолова, В.Г.Бевз, В.В.Грінчук, Ю.І.Мальований, А.Г. Мерзляк, Є.П. Нелін, Н.А.Тарасенкова, Г.М.Янченкова, С.Є. Яценко.

Джерела навчальної інформації: 

 2. Алгебра 7 клас . Автори: О.С.Істер

3. Додаткові підручники, навчальні та електронні посібники.

4.Інтернет ресурси .

5..Додаткові навчальні матеріали:

Назва

Вид

Номер додатків

Мультимедійна презентація

Електронний

Додаток 1

Інформаційна хвилина 1

Друковане повідомлення учня

Додаток 2

Гра «сніжки»

Друкований

Додаток 3

Сніжинки

Паперові сніжинки

Додаток 4

Інформаційна хвилина 2

Друковане повідомлення учня

Додаток 5

Новорічні прикраси

Паперові ялинкові прикраси

Додаток 6

Інформаційна хвилина 3

Друковане повідомлення учня

Додаток 7

Фізкультхвилинка

Електронний

Додаток1

 

Групові завдання

Друкований

Додаток 8

Інформаційна хвилина 4

Друковане повідомлення

учня

 

Додаток 9

 

 

 

 

Мета уроку: Систематизувати та узагальнити знання про застосування кількох способів розкладання многочленів на множники ; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес до математики, встановлюючи зв'язки між нею і народними традиціями; формувати здатність самостійно аналізувати ситуацію, уміння застосовувати набуті знання; виховувати мовну культуру та формувати в учнів різні групи компетенцій:

1.      Уміння вчитися – індивідуальний досвід участі школяра в роботі на уроці, бажання організувати свою працю для досягнення успішного результату, творчий підхід до розв’язання проблеми.

2.      Загальнокультурні ( комунікативні ) – опанувати засоби культурного спілкування в ході обговорення питань уроку, розвивати вміння вести групову бесіду.

3.      Соціально – трудові – усвідомлення власного внеску в спільну роботу, готовність робити вибір, уміння відстоювати власну точку зору, прояву ініціативи.

4.      Інформаційні – уміння використовувати різноманітну інформацію, аналізувати, систематизувати та узагальнювати її, розширення кругозору.

Тип уроку. Узагальнення та систематизація знань, умінь та навиків. .

Технічне обладнання та програмне забезпечення: мультимедійний проектор, комп’ютер . 

                                                                                               Предмет математика такий серйозний,

що корисно не нехтувати нагодою

зробити його цікавішим.

                                                                                                Б. Паскаль

 

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

 

 

 

Діяльність вчителя

Діяльність учня

Завдання

Мета

Форма

організації,

управління

діяльністю

учнів

Номер

джерела

навчальної

інформації,

сторінка

Результат

Форма звітності

Форма

звітності,

тривалість

 

Вступне слово вчителя.

Доброго дня. У нас сьогодні з вами незвичайний урок. У нас присутні гості. То ж давайте до них привітаємось. (говорять діти ) Доброго  дня !

 Сідайте. Спочатку пофантазуємо. Зробіть вдих. Сяйво, сила, бадьорість насичують вас.  І все це залишається всередині вас. Ви стали ще сильнішими і розумнішими, тепер у вас все вийде ще краще, ніж завжди. Я розраховую на вашу старанну працю та змістовні відповіді. Кожному з вас хочу побажати , щоб на цьому уроці ви були:

« У» - усміхненими,

« С» -  спокійними,

«П» - прогресивними,

« І» - ініціативними,

« Х» - хоробрими.

Генрі Форд говорив: « Збиратися разом – це початок,

                                      Триматися разом – це процес,

                                        Працювати разом – це успіх.»

Іншими словами , я бажаю вам успіху.  А тепер починаємо працювати. Запишіть

число, класна робота. Тема нашого уроку  «Застосування кількох способів розкладання многочленів на множники».

Мета , яку ми ставим на уроці – це продовжуємо розкладати многочлени на множники , використовуючи формули скороченого множення.

Знання з математики — це ланцюжок, кожна ланка якого — знання з певної теми. І якщо яку-небудь тему не засвоїти, то ланцюжок знань порветься або стане слабким, ненадійним.

Важливою ланкою є і тема «Формули скороченого множення та їх використання для розкладання многочленів на множники». Щоб перевірити міцність цієї ланки, проведемо незвичайний урок «Різдвяний зорепад. Математичні святки».

Чому «святки», чому «Різдвяний»?

І семестр завершено.. Ви  були на  веселих зимових канікулах. А їхньою відмінністю є новорічні і Різдвяні свята.

Кожне свято має свою історію. Гарна і незвичайна вона у Різдва. Діти і дорослі люблять Різдво, готуються до нього і думають в ці дні тільки про добро, бажають одне одному всього найкращого.

Але чи знаємо ми Різдвяні традиції?

 

Перевірка готовності учнів до уроку, облаштування робочих місць, психологічне налаштування на роботу.

Бесіда.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ознайомлення з темою, метою та задачами уроку

Додаток№1:

слайд1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток№1:

слайд№2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток№1:

слайд№3

Слухове сприйняття інформації. Перевірка робочих місць.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні виконують відповідні записи в зошитах.

Слухове сприйняття інформації.

 

 

 

 

 

4 хвилини

II. Актуалізація і корекція опорних знань, умінь і навичок.

 

 

 

Завдання

Мета

Форма

організації,

управління

діяльністю

учнів

Номер

джерела

навчальної

інформації,

сторінка

Результат

Форма

звітності

 

Інформаційна хвилинка 1

 

Виховувати індивідуальний підхід до участі на уроці.

Розповідь із демонстрацією слайдів

Додаток№2, додаток№1:

слайд№4-6

  Слухове сприйняття матеріалу

1 хвилина

 

Говорить учитель:

І хоча із зимового небосхилу зорі не пада­ють, ми не перестаємо вірити в чудеса і зага­дувати в цю ніч найзаповітніші бажання. Якщо думки ваші чисті, а руки не бояться роботи, мрії обов'язково здійсняться. А ви обов'язко­во підготувалися до уроку. І зараз ми з вами пограємо в улюблену зимову забаву « сніжки». Повторимо формули скороченого множення.

 

Активізувати пізнавальну діяльні сть учнів.

 

 

Гра – забава «сніжки»

 

Додаток №3

 

Правильна усна відповідь.

 

3 хвилини

Після гри в

«сніжки» відпочинемо зупинившись на зупинках:

 - усних вправ;

  • виправ помилку
  • закодований сигнал

Перевірити домашнє завдання.

Перевірити знання формул скороченого множення

 

Індивідуальна робота та робота в парах

Додаток№1:

слайди

№7-10

Правильна усна відповідь

5 хвилин

 

фізкультхвилинка

Забезпечення рухливості і зосередженості  учнів на уроці.

 

Додаток№1:

слайд

№11

Виконання фізичних вправ

1 хвилина

 

Закріплення знань, умінь та навиків.

 

 

 

Діяльність вчителя

Діяльність учня

 

Завдання

Мета

Форма

організації,

управління

діяльністю

учнів

Номер

джерела

навчальної

інформації,

сторінка

Результат

Форма

звітності

 

Учитель. Вечір перед Різдвом називають Святий вечір. Уся сім’я збирається на святкову вечерю, що знаменує закінчення Різдвяного Посту. За звичаєм треба було дотримуватися суворого посту: «до першої зірки» не можна було їсти, лише трошки підкріпитися.

Зараз ви отримуєте на парту папе­рову «сніжинку», всередині якої записано вправу й одну з букв першого слова І та вправи й одну з букв другого

 слова  ІІ. На дошці заздалегідь зображено місця для запису букв (мал. 1).

 

Вмотивувати

учнів до

роботи .

 

Залучення

учнів до

співпраці, 

активізація

мислення

учнів.

   Індивідуальна робота в зошитах,

колективне обговорення результату.

 

Додаток№4

Правильний запис головних різдвяних страв.

 

4 хвилини

 

 

Розв’язавши вправу зі «сніжинки», за степенем многочлена визначте номер клітинки, куди треба вписати букви, щоб отримати назви го­ловних різдвяних страв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інформаційна хвилинка 2

Виховувати творчий підхід до участі на уроці.

Розповідь із демонстрацією слайдів

Додаток№5;додаток№1:

слайди

№12;

№13

Слухове сприйняття інформації.

1 хвилина

 

 

 

 

 

 

Учитель – Здавна прикрасою оселі була гарно вбрана ялинка. Усі члени сім’ї повинні бути вдома та брати участь у приготуваннях.

Прикрасимо ялинку і ми.  Прикрашати ялинку будемо знан­нями, адже знання — справжня прикраса. Кожен із вас отримує завдання. Його потрібно розв’язати і правильність його розв’язання дає право  прикрасити ялинку.

( Правила гри

Для кожної парти виготовлено картки із завданням . На дошці (магнітній) заздалегідь зоб­ражено таблицю, у кожній клітинці якої записано відповідь.

Розв’язавши вправу і знайшовши відповідь, учні відкривають фрагмент малюнка з відповіддю .)

Якщо відповіді знайдено правильно, то от­римаємо малюнок — новорічну ялинку.

 

Закріпити використання формул скороченого множення до розкладання многочленів на множники.

 Індивідуальна робота в зошитах.

Додаток№6;

додаток№1:

слайд

№14

Фрагментальне відкриття малюнка.

5 хвилин

 

За християнськими традиціями у Святвечір на столі повинні бути 12 пісних страв — на честь 12 апостолів і за кількістю місяців ново­го року. Кожну страву обов’язково треба скуш­тувати — щоб не було голоду, але не з’їдати цілком — щоб в хаті завжди була їжа.

 

 

Давайте і ми «скуштуємо» символічну свят­кову страву з риби — символу здоров’я і доб­робуту.

IV. «Святкова трапеза». Учитель. Щоб «поласувати рибкою», треба розв’язати логічне завдання.

Завдання

Розглянути малюнки та з’ясувати:

  1. які дії виконано над многочленами, на­писаними на першій рибині (мал. 2);
  2. який вираз треба записати на другій ри­бині замість знака питання (мал. 3).

 

Розвивати логічне мислення.

Колективне обговорення способу розвязаннязадачі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток№1:

слайд

№15

Запис розвязку в зошит.

4 хвилини

 

Інформаційна хвилинка 3

Виховувати уміння використовувати різну інформацію, розширювати кругозір.

Розповідь із демонстрацією слайдів

Додаток№7;

додаток№1:

слайди№16 – 19

Слухове сприйняття інформації.

1 хвилина

 

 Молодь колядує. Хазяї повинні запросити колядників до хати і щедро пригос­тити їх ласощами. Не будемо і ми нехтувати традицією. Але пригощання колядники мають «заробити». Для цього треба виконати завдання. Створіть групи і кожна група отримує завдання. Яка ж із груп найбільш наколядувала правильно розв’язаних вправ ми визначимо при перевірці.

 

Розвивати комунікативні компетенції.

Групова робота. Узагальнення роботи в групах.

Додаток№8

Висловлювання власних міркувань при роботі в групах,запис розв’язування вправ в зошитах.

6 хвилин

 

Різдво святкують три дні. А святки — це період від Різдва до Водохреща. Під час святок молодь не може стримати радість, тому що сонце «іде на літо», і все «старе» готове за­ново народитися! Ось і «наряджається» молодь чудернацьки та страхітливо і починаються ве­селі народні гуляння, особливо в ніч з 13 на 14 січня — Новий рік за старим стилем. Лунають пісні-щедрівки, парубки «водять Маланку», засівають зерном хати «на щастя, на здоров я, на Новий рік».

Цей вечір дуже підходить для ворожіння. Давайте і ми поворожимо

«Поворожимо», виконуючи мате­матичну ворожбу. За  результатами ворожіння ми і з'я­суємо, наскільки ви засвоїли тему.

(Учні виконують завдання в зошитах і на ар­кушах через копіювальний папір. Аркуші збира­ються на перевірку, а учні здійснюють у зоши­тах самоперевірку за допомогою відповідей, що проектуються на екран.)

 

Перевірите, як учні засвоїли матеріал.

Індивідуальна робота.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток№1:

слайд

№20

 

 

 

 

Додаток№1:

слайд

№21

Здати листки самостійної роботи для перевірки

а записи в зошиті перевірити користуючись відповідями, які проектуються на екран.

5 хвилин

 

Інформаційна хвилина 4

Виховувати усвідомлення власного внеску у спільну роботу.

Розповідь із демонстрацією слайдів

Додаток№9;

Додаток№1:

слайди

№22-24

Слухове сприйняття інформації.

1хвилина

 

У цей день вода набуває особливої оздоровчої сили. її бережуть цілий рік — на щастя, на здо­ров'я, наудачу.

А ви бережіть свої знання. Але не один рік, а все життя — щоб бути щасливими, освічени­ми та успішними.

 

 

 

 

 

 

 

Підсумки уроку.

Перевірите чи досягнена мета уроку.

Проведення рефлексії.

Додаток№1:

слайд

№25

Висловлють  свої думки про урок.

2 хвилини

 

Повідомлення домашнього завдання

 

 

Додаток№1:

слайд

№25

Запис в щоденник.

2 хвилини

 

 

               

 

                                                         

Категорія: Конкурс | Додав: Людмила
Переглядів: 226 | Завантажень: 73 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту