УРОК АЛГЕБРИ «Різдвяний зорепад. Математичні святки у 7 класі. Застосування кількох способів розкладання многочленів на множники.» (7 клас.)
Автор: Дусмурадова Л.Г., вчитель математики Іскрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Петрівського району Кіровоградської області.
Джерела методичної інформації:
1.Математика. Навчальна програма для учнів 5 — 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів
Програму підготували: М. І. Бурда,Г.В. Апостолова, В.Г.Бевз, В.В.Грінчук, Ю.І.Мальований, А.Г. Мерзляк, Є.П. Нелін, Н.А.Тарасенкова, Г.М.Янченкова, С.Є. Яценко.
Джерела навчальної інформації:
2. Алгебра 7 клас . Автори: О.С.Істер
3. Додаткові підручники, навчальні та електронні посібники.
4.Інтернет ресурси .
5..Додаткові навчальні матеріали:
Назва
|
Вид
|
Номер додатків
|
Мультимедійна презентація
|
Електронний
|
Додаток 1
|
Інформаційна хвилина 1
|
Друковане повідомлення учня
|
Додаток 2
|
Гра «сніжки»
|
Друкований
|
Додаток 3
|
Сніжинки
|
Паперові сніжинки
|
Додаток 4
|
Інформаційна хвилина 2
|
Друковане повідомлення учня
|
Додаток 5
|
Новорічні прикраси
|
Паперові ялинкові прикраси
|
Додаток 6
|
Інформаційна хвилина 3
|
Друковане повідомлення учня
|
Додаток 7
|
Фізкультхвилинка
|
Електронний
|
Додаток1
|
Групові завдання
|
Друкований
|
Додаток 8
|
Інформаційна хвилина 4
|
Друковане повідомлення
учня
|
Додаток 9
|
|
|
|
Мета уроку: Систематизувати та узагальнити знання про застосування кількох способів розкладання многочленів на множники ; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес до математики, встановлюючи зв'язки між нею і народними традиціями; формувати здатність самостійно аналізувати ситуацію, уміння застосовувати набуті знання; виховувати мовну культуру та формувати в учнів різні групи компетенцій:
1. Уміння вчитися – індивідуальний досвід участі школяра в роботі на уроці, бажання організувати свою працю для досягнення успішного результату, творчий підхід до розв’язання проблеми.
2. Загальнокультурні ( комунікативні ) – опанувати засоби культурного спілкування в ході обговорення питань уроку, розвивати вміння вести групову бесіду.
3. Соціально – трудові – усвідомлення власного внеску в спільну роботу, готовність робити вибір, уміння відстоювати власну точку зору, прояву ініціативи.
4. Інформаційні – уміння використовувати різноманітну інформацію, аналізувати, систематизувати та узагальнювати її, розширення кругозору.
Тип уроку. Узагальнення та систематизація знань, умінь та навиків. .
Технічне обладнання та програмне забезпечення: мультимедійний проектор, комп’ютер .
Предмет математика такий серйозний,
що корисно не нехтувати нагодою
зробити його цікавішим.
Б. Паскаль
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
|
Діяльність вчителя
|
Діяльність учня
|
Завдання
|
Мета
|
Форма
організації,
управління
діяльністю
учнів
|
Номер
джерела
навчальної
інформації,
сторінка
|
Результат
Форма звітності
|
Форма
звітності,
тривалість
|
Вступне слово вчителя.
Доброго дня. У нас сьогодні з вами незвичайний урок. У нас присутні гості. То ж давайте до них привітаємось. (говорять діти ) Доброго дня !
Сідайте. Спочатку пофантазуємо. Зробіть вдих. Сяйво, сила, бадьорість насичують вас. І все це залишається всередині вас. Ви стали ще сильнішими і розумнішими, тепер у вас все вийде ще краще, ніж завжди. Я розраховую на вашу старанну працю та змістовні відповіді. Кожному з вас хочу побажати , щоб на цьому уроці ви були:
« У» - усміхненими,
« С» - спокійними,
«П» - прогресивними,
« І» - ініціативними,
« Х» - хоробрими.
Генрі Форд говорив: « Збиратися разом – це початок,
Триматися разом – це процес,
Працювати разом – це успіх.»
Іншими словами , я бажаю вам успіху. А тепер починаємо працювати. Запишіть
число, класна робота. Тема нашого уроку «Застосування кількох способів розкладання многочленів на множники».
Мета , яку ми ставим на уроці – це продовжуємо розкладати многочлени на множники , використовуючи формули скороченого множення.
Знання з математики — це ланцюжок, кожна ланка якого — знання з певної теми. І якщо яку-небудь тему не засвоїти, то ланцюжок знань порветься або стане слабким, ненадійним.
Важливою ланкою є і тема «Формули скороченого множення та їх використання для розкладання многочленів на множники». Щоб перевірити міцність цієї ланки, проведемо незвичайний урок «Різдвяний зорепад. Математичні святки».
Чому «святки», чому «Різдвяний»?
І семестр завершено.. Ви були на веселих зимових канікулах. А їхньою відмінністю є новорічні і Різдвяні свята.
Кожне свято має свою історію. Гарна і незвичайна вона у Різдва. Діти і дорослі люблять Різдво, готуються до нього і думають в ці дні тільки про добро, бажають одне одному всього найкращого.
Але чи знаємо ми Різдвяні традиції?
|
Перевірка готовності учнів до уроку, облаштування робочих місць, психологічне налаштування на роботу.
|
Бесіда.
Ознайомлення з темою, метою та задачами уроку
|
Додаток№1:
слайд1
Додаток№1:
слайд№2
Додаток№1:
слайд№3
|
Слухове сприйняття інформації. Перевірка робочих місць.
Учні виконують відповідні записи в зошитах.
Слухове сприйняття інформації.
|
4 хвилини
|
II. Актуалізація і корекція опорних знань, умінь і навичок.
|
|
Завдання
|
Мета
|
Форма
організації,
управління
діяльністю
учнів
|
Номер
джерела
навчальної
інформації,
сторінка
|
Результат
|
Форма
звітності
|
|
Інформаційна хвилинка 1
|
Виховувати індивідуальний підхід до участі на уроці.
|
Розповідь із демонстрацією слайдів
|
Додаток№2, додаток№1:
слайд№4-6
|
Слухове сприйняття матеріалу
|
1 хвилина
|
Говорить учитель:
І хоча із зимового небосхилу зорі не падають, ми не перестаємо вірити в чудеса і загадувати в цю ніч найзаповітніші бажання. Якщо думки ваші чисті, а руки не бояться роботи, мрії обов'язково здійсняться. А ви обов'язково підготувалися до уроку. І зараз ми з вами пограємо в улюблену зимову забаву « сніжки». Повторимо формули скороченого множення.
|
Активізувати пізнавальну діяльні сть учнів.
|
Гра – забава «сніжки»
|
Додаток №3
|
Правильна усна відповідь.
|
3 хвилини
|
Після гри в
«сніжки» відпочинемо зупинившись на зупинках:
- усних вправ;
- виправ помилку
- закодований сигнал
|
Перевірити домашнє завдання.
Перевірити знання формул скороченого множення
|
Індивідуальна робота та робота в парах
|
Додаток№1:
слайди
№7-10
|
Правильна усна відповідь
|
5 хвилин
|
|
фізкультхвилинка
|
Забезпечення рухливості і зосередженості учнів на уроці.
|
|
Додаток№1:
слайд
№11
|
Виконання фізичних вправ
|
1 хвилина
|
|
Закріплення знань, умінь та навиків.
|
Діяльність вчителя
|
Діяльність учня
|
|
Завдання
|
Мета
|
Форма
організації,
управління
діяльністю
учнів
|
Номер
джерела
навчальної
інформації,
сторінка
|
Результат
|
Форма
звітності
|
|
Учитель. Вечір перед Різдвом називають Святий вечір. Уся сім’я збирається на святкову вечерю, що знаменує закінчення Різдвяного Посту. За звичаєм треба було дотримуватися суворого посту: «до першої зірки» не можна було їсти, лише трошки підкріпитися.
Зараз ви отримуєте на парту паперову «сніжинку», всередині якої записано вправу й одну з букв першого слова І та вправи й одну з букв другого
слова ІІ. На дошці заздалегідь зображено місця для запису букв (мал. 1).
|
Вмотивувати
учнів до
роботи .
Залучення
учнів до
співпраці,
активізація
мислення
учнів.
|
Індивідуальна робота в зошитах,
колективне обговорення результату.
|
Додаток№4
|
Правильний запис головних різдвяних страв.
|
4 хвилини
|
|
Розв’язавши вправу зі «сніжинки», за степенем многочлена визначте номер клітинки, куди треба вписати букви, щоб отримати назви головних різдвяних страв.
|
|
|
|
|
|
|
Інформаційна хвилинка 2
|
Виховувати творчий підхід до участі на уроці.
|
Розповідь із демонстрацією слайдів
|
Додаток№5;додаток№1:
слайди
№12;
№13
|
Слухове сприйняття інформації.
|
1 хвилина
|
|
|
|
|
|
|
Учитель – Здавна прикрасою оселі була гарно вбрана ялинка. Усі члени сім’ї повинні бути вдома та брати участь у приготуваннях.
Прикрасимо ялинку і ми. Прикрашати ялинку будемо знаннями, адже знання — справжня прикраса. Кожен із вас отримує завдання. Його потрібно розв’язати і правильність його розв’язання дає право прикрасити ялинку.
( Правила гри
Для кожної парти виготовлено картки із завданням . На дошці (магнітній) заздалегідь зображено таблицю, у кожній клітинці якої записано відповідь.
Розв’язавши вправу і знайшовши відповідь, учні відкривають фрагмент малюнка з відповіддю .)
Якщо відповіді знайдено правильно, то отримаємо малюнок — новорічну ялинку.
|
Закріпити використання формул скороченого множення до розкладання многочленів на множники.
|
Індивідуальна робота в зошитах.
|
Додаток№6;
додаток№1:
слайд
№14
|
Фрагментальне відкриття малюнка.
|
5 хвилин
|
|
За християнськими традиціями у Святвечір на столі повинні бути 12 пісних страв — на честь 12 апостолів і за кількістю місяців нового року. Кожну страву обов’язково треба скуштувати — щоб не було голоду, але не з’їдати цілком — щоб в хаті завжди була їжа.
Давайте і ми «скуштуємо» символічну святкову страву з риби — символу здоров’я і добробуту.
IV. «Святкова трапеза». Учитель. Щоб «поласувати рибкою», треба розв’язати логічне завдання.
Завдання
Розглянути малюнки та з’ясувати:
- які дії виконано над многочленами, написаними на першій рибині (мал. 2);
- який вираз треба записати на другій рибині замість знака питання (мал. 3).
|
Розвивати логічне мислення.
|
Колективне обговорення способу розвязаннязадачі
|
Додаток№1:
слайд
№15
|
Запис розвязку в зошит.
|
4 хвилини
|
|
Інформаційна хвилинка 3
|
Виховувати уміння використовувати різну інформацію, розширювати кругозір.
|
Розповідь із демонстрацією слайдів
|
Додаток№7;
додаток№1:
слайди№16 – 19
|
Слухове сприйняття інформації.
|
1 хвилина
|
|
Молодь колядує. Хазяї повинні запросити колядників до хати і щедро пригостити їх ласощами. Не будемо і ми нехтувати традицією. Але пригощання колядники мають «заробити». Для цього треба виконати завдання. Створіть групи і кожна група отримує завдання. Яка ж із груп найбільш наколядувала правильно розв’язаних вправ ми визначимо при перевірці.
|
Розвивати комунікативні компетенції.
|
Групова робота. Узагальнення роботи в групах.
|
Додаток№8
|
Висловлювання власних міркувань при роботі в групах,запис розв’язування вправ в зошитах.
|
6 хвилин
|
|
Різдво святкують три дні. А святки — це період від Різдва до Водохреща. Під час святок молодь не може стримати радість, тому що сонце «іде на літо», і все «старе» готове заново народитися! Ось і «наряджається» молодь чудернацьки та страхітливо і починаються веселі народні гуляння, особливо в ніч з 13 на 14 січня — Новий рік за старим стилем. Лунають пісні-щедрівки, парубки «водять Маланку», засівають зерном хати «на щастя, на здоров я, на Новий рік».
Цей вечір дуже підходить для ворожіння. Давайте і ми поворожимо
«Поворожимо», виконуючи математичну ворожбу. За результатами ворожіння ми і з'ясуємо, наскільки ви засвоїли тему.
(Учні виконують завдання в зошитах і на аркушах через копіювальний папір. Аркуші збираються на перевірку, а учні здійснюють у зошитах самоперевірку за допомогою відповідей, що проектуються на екран.)
|
Перевірите, як учні засвоїли матеріал.
|
Індивідуальна робота.
|
Додаток№1:
слайд
№20
Додаток№1:
слайд
№21
|
Здати листки самостійної роботи для перевірки
а записи в зошиті перевірити користуючись відповідями, які проектуються на екран.
|
5 хвилин
|
|
Інформаційна хвилина 4
|
Виховувати усвідомлення власного внеску у спільну роботу.
|
Розповідь із демонстрацією слайдів
|
Додаток№9;
Додаток№1:
слайди
№22-24
|
Слухове сприйняття інформації.
|
1хвилина
|
|
У цей день вода набуває особливої оздоровчої сили. її бережуть цілий рік — на щастя, на здоров'я, наудачу.
А ви бережіть свої знання. Але не один рік, а все життя — щоб бути щасливими, освіченими та успішними.
|
|
|
|
|
|
|
Підсумки уроку.
|
Перевірите чи досягнена мета уроку.
|
Проведення рефлексії.
|
Додаток№1:
слайд
№25
|
Висловлють свої думки про урок.
|
2 хвилини
|
|
Повідомлення домашнього завдання
|
|
|
Додаток№1:
слайд
№25
|
Запис в щоденник.
|
2 хвилини
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|