РЕАЛІЗАЦІЯ ШКІЛЬНОЇ ПРОГРАМИ
« ОБДАРОВАНА ДИТИНА»
В ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ МАТЕМАТИКИ
( З ДОСВІДУ РОБОТИ ДУСМУРАДОВОЇ Л.Г.)
З метою пошуку обдарованих дітей і розвитку їх інтелектуального розвитку, творчого потенціалу мною розроблена програма « Обдарована дитина» з урахуванням основних положень районної програми «Обдарованні діти і молодь Петрівщини»
Проблема над якою працюю:
«Формування та розвиток творчої математичної індивідуальності учнів»
Професійне кредо: «Будувати навчальний і виховний процес « від дитини», а не « від дорослого», «іти з дітьми до предмета» , а не «з предметом до дітей»
Мета програми:
- Забезпечення фундаментальної освітньої підготовки;
- Розкриття творчого потенціалу особистості учня;
- Створення сприятливих умов для його самовдосконалення, саморозвитку;
- Додаткова робота над програмним матеріалом шляхом почергових предметно - - тематичних « занурень».
Шляхи реалізації програми:
- Пошук і відбір обдарованих дітей;
- Створення оптимальних умов для їх розвитку;
- Забезпечення фундаментальної освітньої підготовки та розвиток інтелектуального, творчого потенціалу особистості.
Система пошуку:
- Урок (рівень творчості, пізнавального інтересу, оперативність мислення);
- Результати письмових робіт ( обсяг знань, уміння міркувати, робити висновки);
- Олімпіади, конкурси ( нестандартність мислення, неординарність підходів, інтелектуальні здібності, лексика, ерудиція);
- Анкетування, тестування ( природні задатки, світогляд, об’єктивність самоаналізу );
- Спостереження, співбесіди з дитиною, однокласниками, батьками, вчителями (інтелектуальний, соціальний та фізичний розвиток учня, психологічний стан, рівень вихованості, авторитет);
- Бібліотека( духовний розвиток, вивчення запитів, інтересів, допитливості);
- Позакласна робота (громадянська позиція, організаторські здібності, рівень активності, ініціативності, свідомості, відповідальності та наявність інших загальних якостей )
Структура роботи з обдарованими та здібними учнями
- Індивідуальні та групові консультації.
- Додаткові заняття з поглибленим вивченням математики.
- Практикуми по розв’язуванню нестандартних творчих завдань.
- Підготовка до олімпіад.
- Індивідуальні програми розвитку здібних дітей.
- Самоосвітня діяльність учнів.
- Робота математичного гуртка «ІНТЕЛЕКТ»
- Предметні олімпіади різних етапів.
Проведення Ι етапу та участь в ΙΙ етапі Всеукраїнських олімпіад юних знавців математики.
- Інтелектуальні конкурси, турніри.
Міжнародний математичний конкурс « КЕНГУРУ -2012»
Творчий світ математичного гуртка.
- Науково – практичні конференції:
« Кращий знавець математики»
Презентація творчих учнівських робіт.
Виставка творчих робіт учителя і учнів.
Творчі звіти: Оформити альбом: «Кожен світиться своєю граню»
Позакласна робота: Методична сесія: «Здібні учні: підходи та методи роботи з ними» М.О.Володимирівського освітнього округу.
Розробка та вдосконалення системи заохочувань, стимулювання відповідно до досягнутих результатів:
- Визначення критеріїв використання системи заохочувань;
- Вшанування інтелектуалів школи (Поїздка до міста Полтава)
- Повідомлення батьків про досягнуті успіхи, результати саморозвитку дитини..
|