П`ятниця, 19.04.2024, 21:20
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт вчителя математики Дусмурадової Людмили Григорівни

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 21
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Методика » методика

Проведення тижня «У світі креативності»
[ Викачати з сервера (33.7 Kb) ] 02.04.2014, 22:39


 


 


 

Проведення тижня


 

«У світі креативності»


 


 


 

Мета проведення тижня: поглибити знання щодо розвитку креативності,     розвивати основні операції мислення – аналіз, синтез, порівняння, узагальнення; розвивати увагу, уяву, фантазію; вчити добирати аргументи та висловлювати думки, сприяти вияву креативності в учнів. Кожного дня проводиться захід для певної вікової категорії учнів, поглибити знання учнів, технологіями розвитку креативності  при    вивчені математики.


 

«Креативний малюнок» ( 5  - 6 класи )


 

І варіант. Пропонується домалювати малюнок за зразком. Учням роздають листочки паперу, де хаотично намальовані лінії, частини малюнків.


 

ІІ варіант. Пропонується намалювати креативність. Пояснити, що зображено, чому саме таке зображення креативності тощо.


 

ІІІ варіант. Зобразити «Креативний малюнок». Завдання: пояснити, що на малюнку зображено, чому цей малюнок можна вважати креативним?


 

ІV варіант. Пропонується намалювати тематичний малюнок до теми, що вивчається на уроці математики.


 

Наприклад, казка «Співдружність додатних та від’ємних чисел», малюнок класного колективу за допомогою геометричних фігур, які вони знають. «Мій клас».


 


 

V варіант. Намалюйте неіснуючу істоту (тварину, птаха тощо). Складіть розповідь про неї, що включає наступні моменти: як виглядає, що незвичайного в ній, як рухається, чим харчується тощо.


 


 


 


 


 


 


 


 

«Креативний винахід»


 


 

Пропонується зробити власний винахід та пояснити його застосування на практиці.

Варіант І. Наприклад, учень з пластикових пляшок зробив човник. Треба захистити свій винахід, дібрати відповідні аргументи на користь винаходу та недосконалі частини. Наприклад: «+»: «Човник не тоне, тому що пластикові пляшки наповнені повітрям», «Човник дешево коштує, тому що зроблений з використаних пляшок», «Човник може бути різного розміру і відповідно до різної кількості людей». «-» «На ньому треба тільки гребти веслами, тому що мотор важкий і буде дисбаланс, можна перевернутися», «Пляшки з часом псуються і потребують заміни, а щоб замінити, треба задіювати всю конструкцію».


 

Варіант ІІ. У Вас є пластиковий човник, як можна його удосконалити?


 


 


 

«Креативний автор»


 


 

Варіант 1.

Пропонуються зачини математичних тверджень, які необхідно продовжити.


 

Варіант 2.

 Учням пропонується пофантазувати, як зміниться казка, якщо..

  1. Дюймовочка стала б великого розміру
  2. Шрек став маленького розміру


 


 

«Креативна аплікація»


 


 

Дітям даються вирізки фігур: трикутники, квадрати, кружечки, прямокутники тощо. Фігурки різного розміру (можна різного кольору). Завдання: об’єднати фігури в один об’єкт. Дати вербальний супровід малюнку: пояснити, що зображено, як переміщається в просторі, застосування і т.д.


 


 


 


 


 


 


 

«Креативний твір»


 


 


 

Варіант 1 (індивідуальна робота).

Пропонується написати твір на задану тему. Наприклад: Якого кольору математика буде весною (зимою, літом, осіню)? Якого кольору небо?

Варіант 2 (групова робота).

Пропонується написати колективний креативний твір. Кожен учень пише по реченню. Обов’язково необхідно наголосити, що речення повинні бути пов’язані логічно. Якщо учнів в класі мала кількість, то можна продовжувати твір, поки не буде логічного завершення.


 


 


 

«Креативна казка»


 


 

Учням пропонується зачин. Завдання: продовжити математичну казку (тоді чітко наголошується на структурі казки, особливостях – трикратному повторенні, наявності чарівних предметів, «оживленні» неживих предметів, щасливому кінці тощо).


 


 

«Креативне перетворення»


 


 

Варіант 1.

Як би змінився світ, якби всі добрі математики були рожевого кольору, а недобрі – фіолетового? Обґрунтувати свої думки.


 

Варіант 2.

Як би змінився світ, якщо людина була б наділена властивою бачити майбутнє математики? Обґрунтувати свої думки.

 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

«Квота творчих ідей»


 


 


 

І варіант: Подумайте та запишіть якомога більше варіантів використання звичайних предметів:


 


 

               
   

ручка

 

книга

 

крейда

 
   

коло

 

трикутник

 

транспортир

 


 


 


 


 


 


 


 


 

Математичний  КВК.


 


 

Змагаються дві або три команди ( відповідно до кількості учнів).

Обирається жури КВК.

Журі оцінює наступні конкурси.


 

1. Представлення команд

Кожна команда повинна придумати собі назву, девіз (кредо) та герб (емблему) до початку КВК. Під час КВК відбувається представлення команд.


 

  1. Розвиток уяви.

Учасникам пропонується придумати якомога більше варіантів «На що це схоже?»). Можна брати будь-яку геометричну фігуру – Наприклад: коло (квадрат, трикутник). Кожна група називає свій варіант, якщо він повторюється в інших групах, то його викреслюють. Перемагає команда, яка скаже слово останню (або яка дасть більше оригінальних відповідей, наприклад: коло схоже на віхо Чебурашки, парасольку, ковбасу в розрізі, дірку від цвяха тощо).


 

  1. Розшифрувати телеграму.

Учням дається текс телеграми, де букви алфавіту написані відповідно до коду. По сигналу учням роздається код, і вони починають розшифровувати телеграму. Перемагає команда, яка це зробить першою.


 


 


 


 


 


 


 

3. Пам'ять.

Згадати якомога більше пісень, де є математичне поняття, цифра, будь-що пов’язане з математикою. Бал зараховується, якщо учні згадали повністю строфу пісні.


 

4. Уважність.

Учням пропонується малюнок, виконаний за допомогою геометричних фігур. Завдання скласти розповідь до малюнку. Оцінюється передання таких аспектів у розповіді як емоції, дії, позитивність, сюжет тощо.


 

6. Фантазер.

За три (п’ять) хвилини скласти найдовше речення, пов’язане з математикою. Береться до уваги кількість слів, логічність викладення.


 

7. Продовжити розповідь за зачином.


 

В цей час  проводиться заключний захід щодо роботи над проектами:

  1.  « Математика майбутнього».
  2.  «Математика в моєму житті»
  3.  «Практичне застосування математики»

Мета: розширити знання учнів з математики.

Під час проекту  учні працюють індивідуально,  в парах і в групах.


 


 

Категорія: методика | Додав: Людмила
Переглядів: 341 | Завантажень: 142 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту